fredag 8 oktober 2010

Första sommaren som märkare



Guokte biehki ovddal, skivdnji manjil, vänster öra: guokte biehki ovddal, sargaldat manjil. Hur i hela friden ska jag som aldrig fått märka en kalv i hela mitt liv klara av detta? Det var frågan jag våndades med innan sommarens kalvmärkningar satte igång. Det var nu jag skulle börja lära mig märka Lars kalvar. Tack vare duktiga lärare, några misstag, mycket plåster och många kalvar lyckades jag till slut på något vis få till skapliga märkningar. Efter x antal märkta kalvar, då jag började känna mig lite säkrare med kniven och inte var spänd som en stålvajer inför varje märkning, förstod jag glädjen i det hela. 




1 kommentar:

  1. Jätte fin blogg du skaffat dig. Underbara bilder. Hoppas allt är bra med dig. Kram //Emmeli

    SvaraRadera